1. პროექტის სახელწოდება:
,,მეფე არტური – მითი თუ რეალობა’’
2. პროექტის თემა :
მეფე არტური და მრგვალი მაგიდის რაინდები
3. პროექტის აქტუალობა :
პროგრამით გათვალისწინებულ სასკოლო სახელმძღვანელოში წარმოდგენლმა მასალამ მეფე არტურზე ძალიან დააინტერესა მოსწავლეები .გაჩნდა უამრავი შეკითხვა და იდეა.
4. პროექტის მზნები :
- მოსწავლეთა ჩართულობის ამაღლება ( სასწავლო პროცესში )
- მოსწავლეთა შინაგანი მოტივაციის გაზრდა
- სოციალური უნარების განვითარება
- შემოქმედებითი მიდგომების განვითარება
- ანალტიკური და კრიტიკული აზროვნების უნარის განვითარება
- კომუნიკაციის უნარის ამაღლება
- ამა–თუ იმ მოვლენისადმი საკუთარი პოზიციის ჩამოყალიბება და დაცვა
5.მონაწილეთა ასაკი : 10 – 11 წელი,რაოდენობა – 27 (ოცდაშვიდი )
6.პროექტზე მუშაობის ვადა: 7 კვირა
7.მოსალოდნელ შედეგები:
მოსწავლეები
- შექმნიან მეფე არტურის სასახლის მაკეტებს
- შექმნიან შუა საუკუნეების რაინდებისა და დიდებული ქალბატონების კოსტიუმების ესკიზებს
- მოამზადებენ პრეზენტაციას თემაზე: ,,შუა საუკუნეების რაინდებისა და დიდებული ქალბატონების ჩაცმულობა’’
( პრეზენტაცია წარმდგენილი იქნება PowerPoint-ში)
- დაწერენ მოკლე სცენარს და მის მიხედვით გადაიღებენ მოკლემეტრაჟიან ფილმს მეფე არტურისა და მისი რაინდების შესახებ, რომელსაც წარუდგენენ აუდიტორიას (მასწავლებლები,მოსწავლეები,მშობლები),
- ფილმის ჩვნების შემდეგ გაიმართება დებატები
- სკოლის მიმდებარე ტერიტორაზე ან სკოლის ეზოში მოეწყობა თამაში – ,, განძის მაძიებელნი’’.
თამაშის აღწერა:
მეფე არტურის რაინდები ეძებენ წმინდა გრაალს,რომლის ადგილმდებარეობაც მოცემულია რუკაზე.რუკა
და მითითებები მოცემული იქნება ინგლსურ ენაზე,ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული სტანდარტების შესაბამისად
- პროექტის დასასრულს მოსწავლეები შექმნიან ბლოგს,რომელზეც აიტვირთება მათ მიერ მომზადებული მასალა (პრეზენტაცია , სასახლს მაკეტებისა და შუა საუკუნეების ტანსაცმლის ესკიზების ამსახველი ფოტოები, და ასევე მოსწავლეთა მიერ გადაღებული ფილმი)
8.პროექტის განხორციელებისათვის საჭირო ძირითადი
რესურსები:
კომპიუტერები,ინტერნეტი,წიგნები,პროექტორი,მარკირები,ფუნჯები
ფერადი ფანქრები და საღებავები ,ციფრული აპარატი,
ვიდეოკამერა,ფილმები და მულტფილმები თემასთან დაკავში–
რებით,CD - დისკები,flip charts.
9.პროექტის მსვლელობა:
იხილეთ ჩამოთვლილი პუნქტების ქვემოთ )
( 10.საგნებთან/ეროვნულ სასწავლო გეგმასთან კავშრი:
ისტორია – გარკვეულწილად გაეცნობიან იმ ეპოქას,რომელშიც ცხოვრობდა ისტორიული მეფე არტური ( მე–5 ს–ს დასასრული და მე–6–ს დასაწყისი) და ასევე იმ პერიოდს,რომელსაც უკავშრდება უამრავი ლეგენდა და გადმოცემა მეფე არტურსა და მის რაინდებზე ( შუა საუკუნეები )
11.პროექტის ხელმძღვანელი : ნინო დაუთაშვილი
12. ხელმძღვანელის ელ.ფოსტა: n.oniani74@gmail.com
13. პროექტის ვებ–გვერდი :
პროექტის მსვლელობა:
1.თემის შერჩევა : მოხდება ,, გონებრვი იერიშის” მეთოდით
2.ჯგუფებად დაყოფა:
მოხდება შემთხვევითი შერჩევის პრინციპით,კერძოდ,
გათვლით:მოსწავლეები დგებიან სიმაღლის მიხედვთ და
გაითვლიან 1–2–3–4–5; 1–2–3–4–5 და ა. შ. პირველი ნომრები შექმნიან ერთ გუნდს,მეორე ნომრები – მეორეს და ა.შ. (მოსწავლეთა
რაოდენობიდან გამომდინარე შეიქმნება 5 ჯგუფი;აქედან
– 3 ჯგუფი იქნება 5 კაციანი, 2 ჯგუფი – 6 კაციანი)
3.ჯგუფებში ფუნქცების გადანაწილება :
ჯგუფები აირჩევენ კაპიტანს,გადაინაწლებენ საქმიანობებს,მოიფქრებენ საკუთარი ჯგუფის სახელს. შეიმუშავებენ პროექტის განხორციელების საკუთარ გეგმას
4. აქტივობების განხორციელება : შეირჩევა აქტივობების განხორციელებისათვს საჭირო კონკრეტული ადგილები და ამა თუ იმ საქმიანობის შემსრულებელი პირები.
5.აქტივობების განხორციელება :
I კვირა –
ინფორმაციის მოპოვება პიროექტის თემაზე (ფილმები,მულტფილმები,ლეგენდები – ინტერნეტიდან,წიგნებიდან, მასწავლებლებისგან,უფროსებისგან და ა.შ.)
II კვირა –
- მოპოვებული ნფორმაციის დამუშავება და საპრეზენტაციოდ მომზადება
- სლაიდ–შოუს მომზადება PowerPoint-ში
- წერილობითი ნფორმაციის დამუშავება ვენის დიაგრამის მიხედვით
III კვირა –
მზადება ფილმის გადასაღებად
- თითოეული ჯგუფი წერს სცენარს ( დამხმარე კლიშეებისა და ნიმუშების მხედვით)
- არჩევს პერსონაჟებს
- ანაწილებს როლებს
IV კვირა
- რეპეტიციები ფილმის გადასაღებად
- ფილმის გადასაღებად საჭირო მატერიალურ–ტექნკური ბაზის უზრუნველყოფა ( დეკორაციები, კოსტიუმების,კამერები...)
V – VI კვირა
- ფილმის გადაღება
და მისი
- საპრეზენტაციოდ მომზადება
6.პროდუქტის პრეზენტაცია: VII
- ფილმის წარდგენა აუდიტორიისათვის (მასწავლებლები,მოსწავლეები,მშობლები)
- დებატები
- თამაში ,, განძის მაძიებელნი’’
- ბლოგის შექმნა ( ბლოგზე აიტვირთება ინტერნეტიდან გადმოწერილი სურათები პროექტის თემაზე, მუშაობის პროცესში გადაღებული ფოტოები,პრეზენტაცია ( PowerPoint ) და მოსწავლეთა მიერ გადაღებული ფილმი
7.პროექტის შემაჯამებელი შეფასება:
განხორცელებული აქტივობების შეფასება მოხდება ,,პროექტის შეფასების რუბრიკის’’ მიხედვით .
No comments:
Post a Comment